Berättat av Ruben

Född 2012. Svenska Skolan på Mallorca. Trean skriver igen 2021.

09.06.2021

Hej jag heter Ruben.Och jag bor på Mallorca i spanien Nu ska jag berätta en vanlig dag i mitt liv.

Jag vaknade klockan 11:30 jag var ganska morgontrött så det tog 5 min att gå upp ur sängen. När jag kom upp så satt jag på mig kläder. jag tog på mig en T-shirt som var ljusblå och shorts som var vita. Sedan så gick jag ner till köket och skulle göra frukost och gjorde en toast med ost och smör och till och dricka så gjorde jag Oboy från Sverige för min pappa åker till sverige ibland för jobba så han tog med oboy från sverige. Efter frukost så gick jag till parken 12:30 jag åkte linbana i parken och så fanns det en rutschkana som är rolig. Och så finns det en lekplats med en till rutschkana i parken. Jag lekte kul i parken. Också efter 30 min så gick jag hem att gå hem tar det 5 min när jag kom hem så skulle vi åka till stranden 13:00 så jag tog mina badbyxor och extra byxor till efter stranden när jag var blöt. Sedan så satt jag mig i bilen medans jag väntade på pappa och mamma och min syster så kollade jag på min mobil på Youtube. Jag kollade på en youtuber som heter Lazerbeam sedan kom mamma och pappa och min syster då åkte vi till stranden som heter Illetes. När vi var framme så tog jag på mig mina badbyxor och sedan gick jag i vattnet det var jättevarmt och efter en stund så kom min bästa kompis Benji. Då gick vi till en restaurang som var vid stranden. Jag och Benji delade på nachos med guacamole och ost och mamma och pappa tog fisk.Efter lunchen så gick vi och bada vi gick och lekte kul i vattnet det var kul efter en timme så köpte vi glass. Jag köpte glassen Magnum mint och Benji tog en Magnum vit choklad. Min glass smakade mint och Benjis glass smakade vit choklad. Medans vi åt så satte vi oss i våra solstolar efter ungefär en kvart så gick vi ner i havet igen och då följde pappa med i havet och vi lekte brottning i vattnet med benji och pappa och jag efter ish 30 min så åkte vi hem vi lyssnade på musik. I bilen vi satt i bilen i 20 min sedan kom vi hem då så va vi trötta då började Mamma laga mat. Jag och Benji började spela ett spel på våra mobiler vi spelade ett spela som heter DB legends. Sedan var det middag vi åt tacos. Efter så hjälpte jag till i familjen, jag gjorde disken. sedan så gick jag och Benji och la oss.

18 juni 2021

Ruben