Berättat av Nils

Född 2010.

16.11.2021

En dag i mitt liv

Jag vaknar 07:00 och tar på mig en jik-hoodie men före jag tar på mig jik-hoodien tar jag på mig en mörkblå polo t-shirt efter det tar jag på mig ett par jeans och strumpor. Jik är innebandylaget jag spelar i. Jag äter frukost 07:10. Efter jag tagit på mig kläder äter jag frukost jag äter flingor (cheerios) med mjölk och två rostade mackor med smör och dricker vatten.

Efter jag ätit frukost borstar jag tänderna min tandkräm heter colgate.

Jag cyklar till skolan varje dag klockan 07:30 förutom på vintern då går jag men jag går fortfarande samma tid. Det är inte så långt till skolan men bara uppförsbackar och ganska branta är backarna också det tar kanske 5-7 minuter att komma dit.

Min cykel är svart och har ett vitt märke.

Jag börjar med idrott och lämnar in mobilen på idrotten spelade vi innebandy. Idrotten börjar 08:00.

Sedan behöver man cykla uppför en till lång backe för att komma till skolan då har vi musik. Musiken börjar klockan 09:10.

På musiken spelar jag gitarr man kunde också få keyboard men jag fick gitarr. Efter musiken har jag svenska på svenskan skriver vi den här texten.

Efter det har vi lunch och en lunchrast.

På mina raster brukar jag spela innebandy med mina kompisar.

Sen har vi matte och på matten har vi geometri med former sedan cyklar jag hem med en av mina kompisar som bor nära mig. När jag kommer gör jag mellanmål då äter jag olika saker nästan varje gång. Ibland lagar jag mat till mig själv det är kul tycker jag men inte så kul om man behöver vänta på att maten ska koka. Sporterna jag spelar är innebandy, fotboll och golf med en av mina kompisar eller med min pappa. Vid klockan fyra har jag innebandy träning jag spelar i innebandylaget jik. Innebandy är min favoritsport på innebandyträningen gör vi många olika övningar. På innebandy har vi ett av de bästa lagen i serien en gång vann vi med 36-0. Till träningen åker jag med två av mina kompisar. Vi har bara förlorat en match på hela säsongen. Min innebandyklubba heter oxdog ultra-

Light. Efter träningen byter jag om och har fotbollsträning fotboll är roligt tycker jag. Laget jag spelar i heter hallby och ligger i ett område som heter bymarken. I hallby spelar alla mina kompisar hallby är ett litet lag men vi är ändå väldigt bra just nu är inte matchsäsongen igång men vi har inte förlorat jättemycket när det var matchsäsong. På träningen gör vi olika övningar med passningar och skott. När jag kommer hem från träningen duschar jag äter och tittar på tv. Vid klockan typ 21:20 går jag och lägger mig för att sova.

29 november 2021

Nils