Berättat av Ville

Född 2007. Lunaskolan Södra. B5.

Jag är född 23:e juli 2007.

Jag väcks av min Google Home-enhet kl. 06:10 genom att den spelar musik. Sedan går jag ner till köket och börjar ta fram frukost för min familj. Kläderna varierar. Till frukost brukar jag äta yoghurt med flingor, bröd med pålägg och dricka fruktjuice. Och Google Home-enheten nere i köket påminner mig om hur lång tid jag har på mig innan taxin kommer och hämtar mig. Taxin kommer och hämtar mig kl. 07:30, men ibland kan den komma lite senare beroende på trafik. Jag kommer till skolan, där jag går till mitt klassrum och slappnar av lite tills skoldagen börjar. Skoldagen börjar 08:30 och slutar 15:00, 15:10 eller 15:40. På torsdagar brukar skoldagen dock börja kl. 08:15 eftersom vi har idrott då. Taxin kommer och hämtar mig kl. 16:00 förutom på fredagar då jag blir hämtad någonstans vid kl. 15:00. Jag brukar sedan gå och slappna av lite tills middagen är färdig. Middagen brukar vara färdig någonstans vid kl. 18:00. Sedan brukar jag koppla av tills det är läggdags vid 21:00. På tisdagar brukar jag träna karate kl. 19:30-20:30. På fredagar brukar jag ha musik kl. 16:40-17:10. Och på lördagar brukar jag ha ridning kl. 10:45-11:30.

Maten brukar variera, men vi äter alltid tacos till middag på fredag. Dock så kan jag inte riktigt säga vilken maträtt som är min favorit, eftersom jag har så många maträtter som jag tycker om.

16 december 2022

Ville