Berättat av Axel

Född 2009. Södertörns friskola. 7GP.

01.09.2022

hej idag ska jag berätta om en dag i mitt liv. Jag går upp kl.06.15. Sen äter jag frukost då brukar jag äta två mackor med skinka, gurka och stek ägg. Efter det klär jag på mig på mig och det brukar oftas bli ett par beiga jeans och en skate tröja. Efter jag har klätt på mig så går jag till badrummet och då borstar jag mina tänder och sen tvättar ansiktet. Sen tar jag min skateboard och kör till bussen och möter upp mina kompisar. Efter det tar vi bussen till stationen och åker till skolan och sen träffar alla mina kompisar. Efter jag har kommit till skolan så har jag oftas två eller tre ämnen innan jag ska äta lunch. Det brukar bli ganska god lunch i skolan tycker jag. Efter jag har gått i skolan en hel dag så brukar jag åka lite skateboard. Då brukar jag åka med en kompis eller några kompisar till antingen en skatepark som ligger i Högdalen. Det tar ungefär 30-40 minuter att åka dit med buss. Eller så brukar jag åka till Rålis som ligger inne i stan på Kungsholmen. Det tar lite kortare ungefär bara 30 minuter.

Efter jag har varit i skateparken så brukar jag komma hem och då duschar jag oftas. Sen pluggar jag ett tag. Efter det så brukar jag äta kvällsmat. Efter kvällsmaten så dukar jag av mina saker och sätter in dom i diskmaskinen. Sen sätter jag mig framför tv:en en liten stund och kollar på film. Sen går jag och lägger mig.

19 december 2022

Axel