• Mamma: Janet

Berättat av Vanessa

Född 2013. Utsäljeskolan. 2C.

29.05.2022

Jag heter Vanessa och är 8 år och fyller 9 i augusti.

Jag går i tvåan och jag tycker om gymnastik och kör två gånger i veckan, till hösten ska jag börja i en tävlingstrupp där vi kommer att tävla minst en gång per termin.

Jag går även på basket på lördagar, gillar att pyssla mycket och gör det så ofta jag kan.

Träffa mina vänner och kusiner och gillar att titta på tv.

Jag vaknade den här söndags morgonen klockan 8:30 och spelade spelet momio på pappas mobil. Efter en stund lagade mamma frukost medan pappa handlade färska baguetter från Hemköp.

När han kom tillbaka åt vi frukost tillsammans, vi äter alltid frukost tillsammans på söndagar som en söndags tradition i vår familj då mamma alltid lagar pannkakor, stekta ägg, olika ostar, och massa gott. Jag brukar alltid börja med pannkakor med nutella, banan och jordgubbar till.

Efter frukosten gjorde vi oss i ordning och jag satte på mig svarta utsvängda jeans och en rosa kort ärmad topp med puffärmar, sedan borstade jag tänderna med min el tandborste och kammade håret.

När alla i familjen var klara satte vi oss i bilen och åkte till kungens kurva gallerian där det var kungens kurva dagar och Medina skulle uppträda klockan 13:00.

Medina är två killar som var med i melodifestivalen 2022 och kom trea.

Där träffade jag flera av mina många kusiner som heter Natalie 8år, Emilia 4år, Matteus 5år, Vincent 7år, Lucas 7år, Andressa 9 år, Alexis 6år, Noelle 3år och Leah 5år.

Det var fem minuter innan och jag var jätte peppad inför att få se mina idoler i verkligheten.

När dom kom ut stod jag och mina kusiner längst fram och klappade och hejade, dom var jätte bra.

Efter uppträdandet var slut sa vi hejdå till våra kusiner och gick till parkeringen, på väg till bilen såg vi Ali som är en av artisterna i Medina och vi frågade om vi fick ta en bild med honom och han svarade självklart får ni det. Jag blev jätteglad och nervös.

Vi åkte till en park i stan och lekte jag och Chloe en stund sen åkte vi till en hamburgare restaurang som heter BAP som ligger i stan som är mammas favorit hamburgare, vi åt tillsammans och firade morsdag.

Jag åt en tryffel hamburgare med sötpotatis pommes och till efterrätt tog jag oreo milkshake, allting var jätte gott.

Efter det åkte vi hem och solen tittade fram så jag och Chloe lekte ute med vår granne Poppy 9år, vi cyklade och körde gympa sen när klockan blev halv åtta så gick vi in borstade tänderna och bytte om till pyjamas och la mig i sängen och läste boken Dogstars och runt halv nio somnade jag.

17 juni 2022

Vanessa