Berättat av Ester

Född 2009. Internationella Engelska Skolan Jönköping. 6D.

25.11.2021

Jag heter Ester och är 12 år.

För det mesta gillar att vara med vänner, vara i stallet och lyssna på musik.

Oftast är jag lung men ibland kan jag bli lite galen.

Min lillebror är precis som jag lung men lite galen.

Jag går på Internationella engelska skolan i Jönköping.

Den 25 november 2021 det var en jätte speciell dag. Jag vaknade som vanligt av min alarm klocka. Klockan var 06:30 och min hamster sprang i sitt hjul.

Min lillebror satt i soffan när jag kom ut ur mitt rum han tittade på teve.

Idag var den stora dagen jag skulle göra mitt rid prov för sanda.

Jag var så nervös eftersom vi på provet skulle göra massa saker som jag inte har fått test innan men innan det skulle jag till skolan.

Jag satte på mina ridkläder eftersom jag inte skulle hinna bytta om på lunchen innan jag skulle åka.

Sedan ropade mamma att det var frukost, jag fick havregryns gröt och en avokado-toast. Jag hade 20 minuter på mig att packa min väska, borsta tänderna och börja klä på mig ytterkläderna.

Vi åkte bil till skolan eftersom vi var lite försenade.

Vi började skoldagen med att ha mentor time och sedan hade vi engelska.

På engelskan skulle vi använda datorer och spela razz kids det är en hemsida som man lärde sig engelska på.

Sedan hade vi matte och då pratade vi om procent.

Svenskan det var min sista lektion för dagen eftersom jag skulle åka på lunchen.

Efter en timme av svenska så var det dags för lunch och jag fick snabbt äta nudelsoppan vi fick.Jag gick till skolans parkering där min mamma stod och väntade i bilen, jag hoppade in i bilen och vi började köra till Ölmstad.

Det tog ungefär 20 minuter att åka ditt.

När vi kom fram stod det en hästtransport och det var en som hade börjat att lasta ut sin häst. Jag frågade vilken häst jag skulle ha och jag fick Simba.

Vi började testet med att göra skänkelvikningar och tempo växlingar mellan skritt och trav.

Sedan hände det, det jag aldrig trott skulle hända vi skulle galoppera. Det var min första gång och jag var nervös. Vi red på volterna och jag satte för första gången gallop på min Simba.

Vi åkte hem och hämtade min lillebror, vi åt kvällsmat och åkte tillbaka till ridskolan eftersom jag hade ridlektion. Sedan var dagen slut jag duschade, gav min hamster mat, borstade tänderna och gick och la mig. Denna dag var väldigt stressad så jag somnade snabbt.

21 januari 2022

Ester