• Tebark

Berättat av Tebark

Född 2011. Nolbyskolan. NOB11C.

20.01.2023

Hej jag heter Tebark! Jag är 11 år och jag har 2 syskon. Jag spelar fotboll och jag gillar nästan alla bollsporter. Innan så spelade jag fiol men inte längre. Jag är från Irak och Sverige.

MIN DAG

Jag vaknade med att mitt larm ringde kl.06:25. Jag började be, och sedan så gick jag ner för att äta frukost, jag åt nutella med toast/bröd, det var jättegott. Jag brukar titta på min mobil, brukar alltid skicka snaps till min bästa vän. Jag borstade tänderna och tvättade mina händer. Sedan bytte jag om för att gå till skolan, jag hade på mig jeans och en vit tröja.

På vägen till skolan så lyssnade jag på musik och gick samtidigt. Jag bor väldigt nära skolan så det är därför jag går till skolan mitt i vintern. Efter skolan så går jag hem och sätter på musik igen. När jag är hemma så ber jag igen. Sedan sitter jag på mobilen eller viker kläder. Det är det jag alltid gör. Min bästa vän kom hem till mig. Hennes föräldrar och mina föräldrar är väldigt bra vänner. Vi gick på en promenad och sen behövde hon gå hem.

Jag satt på min mobil i ca 2 timmar, på dom två timmarna så tittar jag på ”one day at a time” eller så spelar jag ett spel som heter ”roblox”. Sedan åt jag middag, jag åt nudlar, YUMMY. Efter lunch så går jag upp och duschar men inte alltid. Efter det kollade jag om jag hade smutsiga kläder som jag behöver tvätta, och det hade jag. Sedan hade jag mer kläder att vika så jag vek dom. Men det var ändå roligt att göra det för att jag hade musik på. Sedan gick jag ut på en promenad med hörlurar, mobil och musik på min mobil. När jag går in så är det redan sent, jag satt och spelade på min Ipad. Sedan skulle jag sova men jag läser alltid 1/2 sidor på någon bok innan jag lägger mig.

1 februari 2023

Tebark