Berättat av Viktor

Född 2009. Källängens skola. 7E.

25.08.2022

Hej jag heter Viktor Thunborg och jag vill berätta om en fullkomligt normal dag i mitt liv i juli månad. Jag vaknar upp min otroligt jobbiga ring signal som jag har på min mobil. Helt ärligt kommer jag aldrig varför jag använde just den signalen på min mobil.

Sen så lägger jag mig på rygg och tänker bara på att det är en ny dag i skolan. Det intressanta med den tanken är att man har inte den blekaste aning om vad som kommer hända. Man kan till exempel få ett o förberett prov som bara har väntat på att blivit skrivit på.

Eller man kanske har fått ett dåligt betyg på sitt senaste prov. Iallafall så vill jag undvika att tänka på det sättet och bara gå av sängen och sedan välja kläder beroende på sitt humör brukar jag tänka. Jag brukar ta en blå tröja för den ger mig något slags av lugn i mig. Det kan va bra att ha om en till exempel har något prov fram över dagen.

Till frukost brukar jag äta vindruvor, äpplen och jordgubbar. jag vet inte en så normal frukost men man känner sig ändå ganska fräsch i munnen. Min promenad till skolan är minimal. Man hinner inte ens tänka på någonting. Jag brukar ta en genväg till skolan son faktiskt är ganska skön. När jag kom framtill skolan skulle vi ha matte direkt klockan 09.00. Jag märker tydligt att andra elever har lite problem med matte och då menar jag att dom inte har ett blekaste intresse för det.

Men jag tycker att det är utvecklande och kul. Men varje skoldag är den andra lik men ändå inte om någon förstår vad jag menar. Sen har vi geografi och det måste jag säga att det är mitt favorit ämne. Fast intresset stigit ner lite på grund av en lärare i årskurs 6. Men det är bara någonting som jag tycker är intressant med att det finns länder och platser runt hela världen. Sen så var det mentorstid men inte i vårt egna klassrum. jag vet sjukt skumt.

Jag kommer tyvärr inte ihåg varje gång var vi gjorde på mentors tiden men det är på grund av att dom lektionerna är så fruktansvärt korta. Därefter så har vi lunch. ärligt talat så var jag besviken på den första lunchen på skolan men idag var maten delikat. Det blev risnudlar och fantastisk thailändsk kyckling. Grejen med den här skolan var att det är väldigt många lektioner men dom flesta är ganska korta. Sen var det en rast i cirka 45 minuter.

sedan efter var det bild. Det är så här jag älskar att teckna men jag tycker inte att ämnet bild handlar om att teckna jag tycker mer att det handlar om att följa instruktioner. Men ibland tycker jag att vår lärare visar att jag har fel. Biologi var next up och det tycker jag är helt ok inte för svårt inte för lätt. Kan va avancerat men ändå inte. Sista ämnet för dagen var musik. Och av någon andledning så slutade vi mycket tidigare än vad vi borde ha gjort. Jag antar att vår musik lärare var mycket snällare än vad jag trodde. Tack för att just du läste det här. Jag uppskattar att tog din tid och läste det här. Ha en bra dag hoppas att vi ses på något sätt.

29 september 2022

Viktor