Berättat av Doris

Född 2009. Södertörns friskola. 7BF.

en vanlig dag

öööhhh jag tycker om att spela, läsa manga, hänga med kompisar och lyssna på musik? Vad som är skumt är att jag typ hatar att rita för det blir alltid piss även fast jag går i bf (bild och form) men jaja. Vi har två katter som heter Tusse och Sofia som jag älskar. Sofia är min och Tusse är min brors men Tusse tycker om mig mer än min bror såå…aja de är 6 år men när du läser detta är de säkerta länge sen döda. Lite sorgligt att tänka sig. Det var nog allt.

Halloj jag heter Floris jag e 13 år o jag ska väl berätta om en dag i mitt liv. aja here goes. Jag vaknar vanligtvis vid 7 men ibland vid 8 (beror på när vi börjar). Sen kastar jag på mig random kläder och springer ner för att äta en ostmacka med gurka. Jättegott. Om pappa kommer på mig också så måste jag borsta tänderna men annars gör jag det inte för jag orkar inte. Jag sätter på mig min bruna munkjacka, min axelväska och mina tröga converse.

Sen sätter jag i mina airpods, säger hejdå till mamma o pappa och sparkar iväg till stationen med min sparkcykel. Det tar vanligtvis 5 min att komma fram. jag brukar alltid komma typ 5 min tidigt till stationen så jag måste vänta på tåget men då brukar jag bara lyssna till musik. Om du vet vilka VIVID bad squad är kontakta mig. Bry dig inte om jag är typ 80 år när du läser detta. Kontakta mig. Det tar 12 min för tåget att åka från Rönninge till Flemingsberg. Sen när jag kommer till skolan så låser jag fast min sparkcykel och går in i skolan för att vänta på att lektionen ska starta med mina kompisar.

När dagen är slut så tar jag min mobil, tar min väska och springer ner för att sätta på mig mina tröga skor. Jag sätter i mina airpods och sparkar till stationen. När jag kommer till stationen sätter jag mig på nått elskåp eller nått och väntar på nästa tåg. När jag kommer till Rönninge så brukar jag ibland ta vägen förbi coop och köpa nåt samtidigt som jag ber att inte se någon från min gamla skola. Sen börjar jag den långa tröga vandringen till mitt hus som ligger typ på Rönninges högsta höjdpunkt😍

När jag kommer hem så säger jag hej till min pappa eller mamma (beror på vilken som är hemma) Sen öppnar jag brödskåpet för att ta en macka men ger upp för att jag orkar inte göra en macka så jag springer bara upp till mitt sovrum och svälter. Jag brukar kolla läxor ibland men annars spenderar jag resten av eftermiddagen och spelar genshin.

Efter middagen brukar jag plocka ur disken eller nått och sen går jag tillbaka till att spela genshin medan pappa skäller på mig för att jag suger på att plugga. Kl 21 brukar jag borsta tänderna och lägga mig i sängen för att läsa manga. Jag brukar oftast stanna uppe till midnatt men jag kan gå och lägga mig tidigare om jag inte har något bättre för mig.

Sorry mitt liv är ganska tråkigt men aja..

Bye bästis festis

19 december 2022