• vet inte

Berättat av Lilly

Född 2011. Brotorpsskolan. 5A2022.

24.11.2022

Min Dag

Hej, jag heter Lilly och är 11 år.

Min dag brukar börja med att jag vaknar och går ned till

När jag går ur min säng tar jag på mig kläderna som jag kvällen innan har valt och lag på min runda smutts rosa matta. När jag har gjort det så går jag ut i korridoren utanför mitt och min lillebrors rum, går på toa, går med tunga steg ned för trappan till vardagsrummet där vi har en svart soffa, ett pysselbord och våran TV.

Jag brukar sätta mig i soffan en stund och vänta på att frukosten ska bli klar om den inte redan är det. När eller om frukosten är klar så går jag ned för den sista korta trappan i mitten av vardagsrummet, går fram till vårat vita bord med en brun matta under i mitten av köket där min mamma, pappa, och ibland min lillebror sitter. Jag sätter mig på en av de fyra stolarna och börjar äta min yoghurt med flingor och min leverpastejmacka, ibland så får jag varmchoklad på helger och ibland på vardagar.

När jag har ätit min frukost så går jag till den andra toan i huset som är i hallen och borstar tänderna med min eltandborste. Sedan så går jag till hallen bredvid köket och tar på mig ryggsäcken och tar fram spark-cykeln och sparkar ner för backen utanför mitt hus, saktar ner lite för att kolla så att det inte kommer någon bil och kör över mig. Efter det så sparkar jag upp för de två backarna till skolan och ställer min sparkcykel vid cykelparkeringen, sedan så små springer jag till porten där 4:or och 6:or går till sina klassrum, den brukar vara låst på morgonen. När typ alla har gått in så brukar vi läsa i typ fem minuter, sedan börjar lektionerna.

När en hel skoldag har gått så brukar jag gå till vårat fritids som heter klubben. Där brukar jag sitta och virka med mina kompisar, vi brukar och sitta och prata om saker så som det faller oss in. Ibland brukar jag också måla eller hålla på med lera. När klockan är typ fyra så brukar typ alla gå hem ibland så leker jag med en kompis efter skolan, då brukar vi vara i någons hus eller vara i centrum och hänga. När jag inte hänger med en kompis så går jag ut till cykelstället på baksidan av mitt fritids, där jag ställt min sparkcykel, jag tar den och sparkar ner för backen från skolan och upp för den andra backen. Jag går in i mitt hus och tar av mig ryggsäcken.

Jag brukar sedan leka med min familj, sen borstar jag tänderna och går och lägger mig

16 januari 2023

Lilly