Berättat av Hanna

Född 2011. Enskede skola. 5 B.

15.02.2023

Jag heter Hanna, jag älskar djur och jag älskar att rida.

15 februari 2023 Enskede

Hallå där dagboken!

Idag har jag varit i skolan och på musikal.

Min dag började med att pappa väckte mig. Egentligen ville jag bara somna om men det kunde jag ju förstås inte göra, så jag klev upp motvilligt ur sängen och gick ner för att äta lite frukost. Min frukost består av havregrynsgröt, en macka och ett glas mjölk. Efter frukosten gick jag ner till källaren och tog på mig kläder, därefter borstade jag tänderna och sen var jag redo att gå till skolan.

Jag gick till skolan med pappa och min hund. Första lektionen var svenska och då skulle vi jobba med dagbokstexter. Efter svenskan hade vi 20 minuters rast, det var kallt och det var som om vi bara väntade på att matten skulle börja. Och till slut gjorde den det, på matten jobbade vi med mönster och figurer, det var faktiskt väldigt kul. På engelskan efter matten så skulle vi jobba om australienska djur, det är väldigt kul för vi har ett djur som är farligt och då fanns det mycket att lära sig om det djuret, jag tycker att det är väldigt intressant. Äntligen blev det lunch, jag var jättetörstig. Egentligen hade jag inte gjort något som gjorde mig törstig jag bara var törstig. När vi hade ätit lunch så hade vi typ 20 minuters rast, då skulle vi ta med våra saker till musiksalen för att det var den sista lektionen. Efter rasten kom våran musiklärare och hämtade oss. På musiken så fick vi spela i grupper, jag spelade gitarr med en annan person det gick ganska bra och det var väldigt kul. Jag ville inte att lektionen skulle ta slut men det gjorde den. Det var ändå skönt att det var vår kortaste dag, vi slutade klockan 13 .05 och efter det skulle jag och min engelska grupp jobba på vårt engelska projekt på studietiden. Där skrev vi om vårt djur och tiden bara flög i väg så tillslut hade det gått en timme och då var studietiden slut. Därefter så gick jag och två andra kompisar som skulle till musikalelen till mellis för att vänta tills vi kunde gå till musikalen. Jag tycker att mellis är roligt att vara på, jag virkade en väska som jag snart är klar med. När klockan var halv fem så gick vi från mellis till musikalen. På musikalen fick vi börja med att sjunga en sång sen skulle vi börja med teatern. Jag var inte en av rollerna som skulle träna idag men så är det ibland och det kan vara kul att titta på. När musikalen var slut så gick jag hem, det hade blivit väldigt mörkt ute så det var tur att jag hade med en reflexväst. Tillslut var jag hemma igen, jag åt middag under en varm och sjön filt och kollade lite på mobilen efter maten. Efter det var jag väldigt trött så jag satte på mig min pyjamas, borstade tänderna och kröp ner och la mig i sängen och sen somnade jag.

Hejdå dagboken

/Hanna