Berättat av Kelly

Född 2011. Skuttunge skola. 5.

18.01.2023

Jag vaknade klockan 06:00 av att mitt alarm på mobilen gick. Jag klär på mig min svarta långarmade tröja, ljusblåa jeans med hål på båda knäna och svarta strumpor. sedan borstar jag håret och tar en tofs som kallas scrunchie på armen. Jag smyger ner så att jag inte väcker dom andra i min familj. Jag sätter mig i soffan och kollar lite på min mobil på Disney+. Efter cirka 20 minuter går jag och äter frukost, jag brukar dricka te eller choklad med en macka. Efter typ tio minuter från att jag har ätit går jag upp och borstar tänderna i cirka två minuter.

När jag är klar kollar jag på mobilen eller på paddan tills att mina syskon vaknar och jag är lite med dom. Sedan cirka 07:13 går jag och klär på mig skor och jacka sedan tar jag min väska och går ut och väntar en liten stund på min granne Texas som ska skjutsa mig till skolan.

När vi är framme, som är runt halv åtta går vi runt eller sätter oss och pratar lite eller spelar king. Sedan kommer några andra av våra kompisar runt halv till tio i.

När det ringer in klockan 07:58 så går vi in tar av oss jackorna, skorna och väskan. Sedan går vi och tvättar händerna.

När vi är i klassrummet har vi först matte med våran mattelärare där vi jobbar lite i matte boken men sedan på datorn. Där brukar vi köra Nomp eller skolplus. Matten slutar nio och då går vi till bussen för att åka till Björklingeskola och ha musik.

Så när vi är i Björklinge så spelar jag lite fotboll med mina kompisar.

När klockan är 9.30 går vi till musiken.

På musiken fick man välja ett instrument så att vi kunde öva till en låt som heter ”in the jungle” . Jag valde att spela keyboard, jag skulle spela med Texas men men efter en stund så funkade inte ljudet så då spelade hon ukulele och jag spelade med Leoline istället.

På slutet spelar alla tillsammans och det var jättekul! När musiken är slut klockan 10.20 går vi till Björkvall för att ha idrott. Det tar typ runt tio minuter.

Efter det bytte jag om till idrottskläder i tjejernas omklädningsrum.

Sedan spelade vi reaktionstest innan det var dags för idrott.

På idrotten körde vi en variant av Harry potter i 45 minuter.

Jag var Harry potter men säg det inte till någon.

Det går ut på att man ska kasta bollar på varandra, om man blir träffad måste man sätta sig ner. Harry Potter kan sen rädda dem genom att göra en blixt på ryggen. Om andra lagat tar Harry vinner dom men man kan också vinna genom att gissa vem som är Harry potter.

Båda lagen har en Harry potter.

Efter idrotten bytte vi om igen och duschade.

Sedan gick vi till bussen och åkte till skuttunge igen.

Vi åt vi currygryta med ris när vi kom fram och när vi ätit klart går vi ut på rast.

Klockan 12.20 går vi in för att ha svenska och sedan ämnesfördjupning. Den slutade 14:35.

Sedan tog jag, Malva och Texas våra mobiler och gick till Texas pappas bil och åkte hem till Texas.

När vi kom in så tog vi tuggummi, sedan gick vi ut och mockade alla boxar och fixade foder till hästarna. Efter det gick vi in igen.

Vi målade lösnaglar sedan våra naglar.

Efter det kollade vi på film och våra mobiler.

Ungefär klockan fem äter vi spagetti med köttfärssås till cirka 20 över.

klockan 17.40 åker vi till Björkvallskolan för att kolla runt lite. Annars skulle jag ha ridit. Vi går i Skuttunge skola men ska börja i Björkvall.

Min mamma kommer sedan och får vänta med dom andra föräldrarna i matsalen medans vi blandas ut i grupper. Jag hamnade med Texas och Malva.

Vi fick testa på lite att gå på Spanska, Franska och Tyska. Sedan fick vi rulla chokladbollar på hemkunskapen och kolla in i träslöjden och No salen. När vi var klara träffade jag min mamma och fikade lite med Texas.

När vi var klara åkte mamma hem och jag åkte med Texas hem till min pappa.

När jag var hemma sov mina småsyskon och jag tog en macka.

Jag kollade lite på film och sedan gick jag och la mig.

14 februari 2023

Kelly