Berättat av Kajsa

Född 2012. Internationella Engelska Skolan Årsta. 4D.

02.02.2023

Hej! Jag heter Kajsa. Jag är tio år och jag bor i Stockholm. Nu ska jag berätta om mitt liv.

Jag går upp runt klockan sju, äter frukost och kollar på min mobil. Till frukost brukar jag äta flingor. När jag börjar tidigt åker jag till skola kl 07:29 och när jag börjar sent åker jag 08:29. Jag äter lunch runt kl 11 och slutar skolan runt kl 14:30. Jag går på fritids till klockan 16:00. Kl 18:30 äter jag middag, sen tittar jag på min mobil och går och lägger mig kl 22:00.

På min fritid brukar jag vara med mina kompisar och min familj. Jag brukar antingen komma hem hos mina kompisar eller så kommer dem hem till mig. Vi brukar gå och köpa godis. Jag håller på och lära mig att spela trummor. Jag har ett elektroniskt trumset som jag övar på. Jag delar den med min pappa. På min fritid brukar jag lyssna på musik.

Jag brukar titta på min mobil och lyssna på musik i mina hörlurar. Jag brukar ofta titta på YouTube. På kvällarna tittar jag på tv.

Jag gillar att ha på mig baggy jeans och oversized hoodies eller sweatshirts. Jag har ofta på mig converse eller svarta kängor.

Hemma brukar jag hjälpa till med att lägga in kläder i min garderob. Ibland brukar jag hjälpa till med att duka och ibland laga mat. Min lillebror hjälper inte till så mycket för att han är bara sju. Vi har en robotdammsugare så vi behöver inte dammsuga.

Jag bor i en lägenhet med tre rum, vardagsrum och kök. Jag har ett eget rum och vi bor fyra i huset.

Till skolan åker jag alltid tvärbana och buss men några gånger om året åker jag flygplan när jag åker på semester.

Till frukost brukar jag äta flingor med mjölk. Till middag bror det på men ofta pasta eller nudlar. Min favorit läsk är Coca-Cola och jag gillar surt godis. Jag gillar också boba tea.

Jag har en lillebror och mamma och pappa. Jag har åtta kusiner, tre av dem är bonus kusiner. Jag har en farmor och en farfar som jag träffar ganska ofta. Mina kusiner träffar jag inte lika ofta för att dem bor längre bort.

Nyss bytte jag skola och det var kul. Jag fick några nya vänner. Som ämnen har jag SO, svenska, matte, NO, engelska, idrott, teknik, syslöjd, mentorstid och musik. Jag tycker att skolmaten är okej. Jag går i 4D. Mitt favorit ämne är engelska för att jag är bra på det.

21 februari 2023

Kajsa