Berättat av Anitra

Född 2012. Internationella Engelska Skolan Årsta. 4D.

08.02.2023

Mitt liv

Hej!

Jag heter Anitra. Jag är 11 år och bor i Farsta, Stockholm.

Nu ska jag berätta om mitt liv!

Varje morgon så vaknar jag mellan 05:30 – 07:00 på vardagar när jag har skola för att hinna med bussar och tåg för min skola ligger i Årsta, Stockholm. Jag är i skolan i cirka 6 timmar och ibland går jag på tutorials om jag vill eller om jag har varit sjuk och missat något. Efter lektion eller tutorial så går jag och köper något för skolmaten är inte så gott och äter det så länge jag är på mina bussar och tåg.När jag kommit hem så väntar jag på att min mamma ska komma hem så vi kan laga mat tillsammans. Jag äter middag klockan 18:00-19:00. Senare så borstar jag mina tänder och sover klockan nio. På min fritid så gör jag inte så mycket. Jag kollar på min mobil på min fritid och jag har simning på söndagar och jag är på nivå 3. Jag gillar simning för att man kan simma på mycket olika sätt och viss. Jag brukar kolla på min mobil och ipads och sånt i mellan 2 timmar – 6 timmar. Jag vet att det är mycket men om vädret i Sverige var bättre så skulle jag gå ut och leka kull eller något roligt ute. Jag brukar bara lyssna på musik ofta det som är trendigt eller Calm Down av Rema ft. Selena Gomez . Annars så kollar jag på Youtube-Shorts. Jag bryr mig inte just denna sekund men om jag ska säga något jag gillar så vill jag ta hål i öronen för jag gillar örhängen som är stora. Jag gillar de som är cirkelformade i silver eller guld. Jag gillar också Nike och Jordan skor i pastellfärger. Kläder som är trendiga just nu är Juicy Couture och Hood Rich. Jag bor i en lägenhet med fem rum totalt och två badrum och väldigt stort kök. Min lägenhet är 115 kvadratmeter. Där hemma så hjälper jag med att laga mat ibland, lägga tallrikar i diskmaskinen, jag viker kläderna från tvättmaskinen och hämtar min lillasyster på tisdagar och fredagar. Jag tycker att det är roligt att laga mat som helst. Jag gillar också att hämta min lillasyster från sin skola. Jag brukar ofta åka tåg, buss och bil över allt jag går. Till exempel när jag ska till skolan så åker jag först buss men om det är bra väder så går jag. När jag kommit till tågstationen så åker jag ett tåg till Gullmarsplan. Sedan så åker jag bussen Årstaberg i några stationer. Sedan så går jag en liten bit. Min mamma och jag brukar åka bil och handla. På sommaren så åker jag och min familj flygplan någonstans i världen. Det är tradition i min familj. Tidigare så skrev jag att jag lagade ibland mat som en av mina saker som jag hjälper till hemma. Jag brukar äta nästan allting. På morgonen så äter jag “French Toast” med ost och skinka. Till lunch så äter jag skolmat och ett glas vatten. Till middag så brukar jag äta t.e.x pasta med köttfärssås. Jag älskar asiatisk mat, pasta, pizza, hamburgare och chicken nuggets. Som ett vanligt barn nu för tiden så gillar jag Boba och läsk, men min favoritdryck är Fanta exotik och Sprite. I min familj så är vi fyra personer. Jag har en mamma, en pappa och en lillasyster. Min mamma heter Maryam och är tandsköterska. Min pappa heter Mohammad och är kemist och apotekare. Min lillasyster heter Benita och fyller 7 år om två dagar och går i förskoleklass. Och det är min familj. Fem gånger om veckan går jag i skolan. Jag har skola i 5 till 6 timmar. Mina favorit ämnen är engelska, bild och musik. Det enklaste ämnet är idrott för att det det mesta du gör är att springa. Det svåraste ämnet är No.

21 februari 2023

Anitra