Berättat av Eva

Född 2011. Katarina Norra skola. 5C.

24.01.2023

Jag heter Eva och är snart 12 år gammal . Jag fyller år den 6 mars. Jag går på Katarina norra. Min favorit sport är taekwondo. Min favoritmat är sushi.

Dagen börjar med att pappa väcker mig ca 07:00. Jag går direkt och äter frukost. Jag tar med min mobil också. En iPhone 11. Jag äter lite olika grejer. Ibland toast, ibland flingor, och kanske något annat. Sedan går jag in till mitt rum och klär på mig. Jag tar på mig ett par mjukisbyxor, en mjuk kofta och ett linne under. Sedan går jag och borstar tänderna i 2 min. Efter det så kanske jag tar på mig något smycke, sminkar mig, fixar mitt hår , osv. Sedan vilar jag och kollar på min telefon. Oftast så skrollar jag på TikTok, snapar med mina kompisar, kollar på film, osv. Jag går till skolan 08:00. Då skriver jag till mina föräldrar att jag går på min telefon. Jag går i ca 10 min. När jag är framme jag messar jag det till mina föräldrar. Då låser jag upp mitt skåp. Jag har Engelska. Så jag tar min Engelska mapp. Då är jag lite med mina vänner. Sedan börjar lektionen. Då kan vi lyssna på ett avsnitt av en film. Sedan så skriver vi svar på frågor om filmen. Sedan så har vi rast i 10 min. Jag hämtar min svenska mapp, för jag ska ha svenska. Ibland på svenskan läser vi en bok, ibland så skriver vi en faktatext om smak och luktsinnet. Om vi är klara så kanske vi får gå en på en hemsida så heter elevspel och spela lite på våra iPads. När lektionen är slut så har vi rast i 10 min. Vi har NO så vi hämtar våra mappar. Då jobbar vi lite om hörseln, och matens kemi. Efter lektionen så lämnar vi våra mappar. Sedan gå vi till matsalen. Vi har gratis mat. Då äter vi lite. Vi har 5 tysta minuter. Efter det så får vi gå ut på rast i ca 30 min. Sedan har vi matte. Vi kör ett multiplikationsbingo och jobbar i matte boken. Efter det så har vi musik. Vi har gjort en sång och spelat in en musikvideo. Den lektionen så klipper vi in den. Vi slutar 14:20. Då går jag tillbaka hem. Det mesta jag gör då är att skrolla på min mobil. Ibland så kanske jag hänger med några kompisar. Sedan äter jag mellis ibland också. Sedan så äter jag middag, och går till min taekwondo kl 18:40. Min kompis följde med och kollade på. Där tränar i en timme. Vi övar på sparkar, olika mönster, osv. Jag har blått bälte och snart så kanske jag tar rött. Efter det så är det svart bälte. Det är det svåraste bältet. Efter det så går jag hem och kollar lite på min mobil, pratar om hur det gick på taekwondon till mina föräldrar, osv. Sedan lägger jag mig ungefär 22:00.

23 februari 2023

Eva