Berättat av Emma

Född 2012. Enskede skola. 5 C.

19.02.2023

Jag heter Emma och gillar katter!!!!!!

Söndag 19 februari 2023

Tjena mors dagboken nu skriver jag i dig som alltid men just denna dag var en superbra dag.

Allt började med att jag vaknade kl. 09:30 och hasa ner mig för min stege till min våningssäng valde ett par snygga kläder och gick ner till frukosten och där sätt min gamla klasskompis Nemo som min bror Thor nu är typ bästis med. Det är så jobbigt att han är kompis med min gamla klasskompis. Jag åt rostmacka, kiwi och mjölk med flingor, jag drack te till det som jag gör varje morgon.

Efter et tag när frukosten var uppäten så sa mamma att jag måste hitta någon att leka med så jag ringde runt tills jag hittade en person att leka med och det blev min kompis Agnes. Hon är jätterolig, snäll och allmänt en bra kompis. När hon kom hem till mig så fick hon idén att vi skulle lada ner Sims 4 så vi frågade mamma och hon sa att vi behövde ta en promenad för att få lada ner det. Men sen så sa hon att vi kunde ladda ner det först och sen gå en promenad med henne, pappa och Thor. Vi började ladda ner Sims 4 men det tog för alltid så vi spela AdoptMe i Roblox. Efter en stund av spelande så tröttna vi på det och gick på en promenad med mamma, pappa och Thor.

Vi gick till Svedmyraskogen och Thor hoppade runt och lekte att han var ett parkour proffs medans jag och Agnes härmade mamma och pappa och gick och höll hand. Vi såg ett jättefint hus som såg ut som ett pepparkakshus. Väl hemma så var det bara 7 min kvar innan Sims var färdigt nerladdat så vi spela lite Roblox och efter 7 min så började vi spela sims och vi gjorde en gubbe som är orange hårig och heter Bonnie. Huset som vi byggde blev jätte stort med en stor pool som en dekoration. Mamma sa att det var mat så vi hämtade varsin korv och fortsatte at spela. Vi hittade massor med snälla simsa med vi valde en konstig man som kompis och han hade en rolig mustats. Efter ett tag så blev Bonnie hungrig och hon började laga mat men spisen började brinna och vår simskompis skrattade och pekade på Bonnie. Jag och Agnes blev arga på den simsgubben och låste in honom i huset.

Agnes fick ett mes av sin mamma där hon hade skrivit att hon behövde gå hem så hon gjorde det och vi sa hejdå till varandra och hon gick hem.

Jag började kolla på en SSSniperwolf video och sen åt jag en kiwi. Jag Thor mamma och pappa åkte sedan till Farsta sim och idrottshall och sim tränade från kl. 18:15 till kl. 19:00. Sen behövde jag duscha men det var stopp i duschen så det blev nästan vadden upp till vaderna när jag var klar. Sen hoppa jag i min Stich dräkt och åkte hem. Väl hemma så laga mamma en jättegod köttgryta med ris och majs. Efter maten så läste pappa Nevermor för mig och Thor. Den handlar om en tjej som heter Morgan Crow som är ett fördömt barn det betyder att hon är orsaken till alt dåligt som händer. Jag gick nog och la mig vid cirka 22:00. Det var en rolig dag. Men hejdå dagboken ses i morgon

25 februari 2023

Emma