Berättat av Bille

Född 2011. Enskede skola. 5 B.

22.02.2023

Jag är en kille

En dag i mitt liv

22 Februari 2023

Onsdag.

Jag vaknade klockan 06:30. Jag var väldigt trött, men jag gick upp och klädde på mig. Därefter gick jag ner för att göra frukost.

Det var ingen annan på nedervåningen, förutom jag. Jag gjorde en snabb och enkel havregrynsgröt. Den blev riktigt bra faktiskt. När jag ätit upp, borstade jag mina tänder. Jag passade på att bädda min säng innan jag gick. Efter det tog jag på mig ytterkläderna, och började gå till skolan.

När jag kom fram gick jag in, hänge av mig min väska. Därefter satte mig och väntade. När jag väntade snackade jag lite med de andra. Tillslut kom vår lärare. Första lektionen var svenska. Det var okej, vi skulle skriva en grej på våra datorer.

Sen hade vi rast, jag spelade fotboll med de andra. Det var kul. Sen hade vi matte. Vi jobbade med beting under matten. Jag tyckte det var ganska tråkigt. Efter matten hade vi engelska. Man skulle skriva om ett djur med den man sitter bredvid. Det var ganska roligt.

Därefter hade vi lunch. Det blev torsk med kokt potatis. Det var inte särskilt gott. Så jag åt soppan istället Det var potatis & purjolökssoppa. Den var i alla fall god.

Därefter hade vi musik. Vi skulle spela en låt i grupper. Det gick bra faktiskt, jag spelade gitarr. Musiken var rolig.

Sen slutade vi. Jag och två av mina kompisar gick till Mellis. Mellis är som ett fritids för de som går i mellanstadiet. På mellis bakade vi, vi bakade kladdkaksmuffins. Dem blev riktigt goda.

Efter det gick jag hem. När jag kom hem kollade jag på South Park. Det är en rolig serie. Jag hann kolla ungefär 3 avsnitt innan min storasyster kom hem. Hon hade några kompisar med sig. Jag gick upp på mitt rum och spelade lite VR. Det var roligt. När jag var klar kom min pappa hem. Jag gick ner och sa hej till pappa. Jag gav honom några av mina kladdkaksmuffins. Efter det gick jag och tog en banan och satte mig i köket. Pappa gjorde korvstroganoff till middag. Den blev riktigt god. Sen kollade vi på en film och tillslut gick jag och la mig. Det hade varit en bra dag.

Slut

25 februari 2023