Berättat av Vera

Född 2012. Resarö skola. 4:2.

29.01.2023

Jag är intresserad i fotboll, gymnastik, asiatisk mat och lite K-pop (koreansk pop).

Hej!

Jag heter Vera, jag är 10 år gammal och bor med min mamma, pappa och mina två stora systrar. Jag går i Resarö Skola i klass 4:2, och jag ska berätta en dag i mitt liv och jag ska berätta om söndagen. I söndags var jag sjuk och vilade ungefär hela dagen, (mina systrar gjorde samma sak typ fast i deras rum).

Vanligt vis brukar jag göra vettiga grejer på helgen men som sagt var jag ju sjuk, men när jag inte är sjuk brukar jag vara ute och hitta på grejer som typ att spela fotboll eller så leker jag med en kompis. Jag har lätt att leka med kompisar för jag bor jättenära mina vänner, (de flesta bor på samma gata som mig)

Jag kan tycka att mina systrar kan vara väldigt irriterande ibland, t. ex, när jag vilade i soffan och ville ha lite lugn och ro för jag var ju sjuk men såklart kan jag inte få det för min syster sitter i hennes rum som är bredvid vardagsrummet och spelade med sina kompisar och skrattar och gör massa ljud, (hon svär mycket när hon spelar för hon spelar olika spel med mycket blod i, t. ex, Overwatch tror jag ett av spelen hette.)

Och min andra syster brukar ligga i sin säng med sin IPad och jag vet inte riktigt kanske typ scrollar på Tiktok eller är inne på Instagram. Min pappa är väldigt intresserad i mat och älskar att få göra en ny maträtt han aldrig gjort förut. Min mamma är ganska intresserad i blommor och växter även om vi inte har ett växthus. Min äldsta syster som brukar spela spel med sina vänner, hon älskar Asien, asiatisk mat, kulturen i Asien och mycket mer, och hon är också intresserad i mat fast mest asiatisk mat. När vi äter middag kan hon säga att hon vill till Kina, Sydkorea, Japan, Vietnam, Thailand och Nordkorea bara för maten. Själv kan jag faktiskt säga att jag tycker om asiatisk mat också fast jag tror min syster är mer intresserad i det.

Jag älskar att titta på film hemma, jag gör det nästan varje dag och i ett av våra vardagsrum har vi en projektor och projektorduk, så man kan titta på film och serier. Jag tittar mest på Marvel (superhjältar, inte de tecknade), Harry Potter, Wednesday (en ganska ny serie på Netflix, Wednesday tillhör familjen Addams) och mitt favorit musik band är One Direction (brittiskt pojkband)

26 februari 2023

Vera