Berättat av Colin

Född 2008. Norgårdenskolan 7-9. Flex.

16.07.2021

Jag gillar musik mycket och samlar på fysisk music media. Jag gillar konst i form av video och musik som innehåller inre meningar för att det med min autism är det ganska svårt att se sånt så jag gillar att utmana mig själv på det. Jag samlar mycket på spel, mest gamla och att samla på spelkonsoler.

Runt sommarlovet 2021 så meckade farsan med sin gamla Toyota Avensis. Jag var med han lite och hjälpte till lite med bilen, jag frågade om jag skulle kunna få åka med på testkörningen efter att han var klar, han svarade ja. Efter en stund så var det middag, korv med bröd som sanna, farsans sambo hade lagat. Efter maten var det runt klockan tio på kvällen och jag behövde lägga mig. jag borsta tänderna och gick och la mig. Jag var besviken för jag trodde farsan skulle vara klar för sent för att jag skulle kunna åka med. Fast runt midnatt väckte han mig och sa ‘’ska du med eller?’’, jag svarade ja, klädde på mig och hoppa in i bilen. Vi åkte ett tag och det var bara en trevlig tystnad medans vi lyssnade på musik. Efter en liten stund så åkte farsan upp till donken nere i Munkedal som ligger på en ganska hög kulle. Han beställde två cheeseburgare, två mellan pommes och varsin dricka. Det var bara oss där så vi satte of på en liten trottoar del brevid där bilen var parkerad och vi kolla på alla bilar som åkte på motorvägen under oss. Det för det mesta helt tyst, men en trevlig tystnad. Efter vi åt så satte vi kvar en liten stund tills pappa sa ‘’ska vi åka eller?’’ jag svara bara ‘’yes’’ och vi hoppa in i bilen och åkte hem. När vi kom hem så tackade jag för donken och han sa bara ‘’nä det är ingen fara’’. Jag gick och la mig en stund efter.

27 februari 2023

Colin