Berättat av Philip

Född 2012. Resarö skola. 4:3.

25.01.2023

Jag tycker om att spela på min dator, träffa kompisar, titta på film/ TV och lyssna på musik.

Jag tycker om att vara tillsammans med min familj och göra roliga saker.

Jag tycker om att bada, fiska, åka båt.

Sporter som jag tycker om att spela är: innebandy, tennis, pingis och basket på skolan.

Hej!

Jag heter Philip och jag är 11 år. Jag bor på Resarö i Stockholms skärgård.

Jag har valt att berätta för er i framtiden om hur en onsdag ser ut i mitt liv. För på onsdagar är det mycket som händer. Först väcker mamma mig strax före 07.00 och sedan äter jag en macka och dricker ett glas vatten. Medans jag äter kollar jag på TV sen borstar jag tänderna och klär på mig mina kläder. Sen kör pappa mig till skolan med vår bil, det tar typ 6 minuter att åka till skolan.

På onsdagar i skolan har vi SO då kanske vi kollar på någon läskig vikinga-film eller skriver något. Sedan har vi bild, jag gillar att rita och måla. Efter bild-lektionen har vi musik och då spelar vi på olika instrument och skriver låtar. Därefter har vi engelska och då jobbar vi i vår engelskabok. Efter engelska-lektionen är det lunch och då går vi ner till matsalen. Tyvärr blir det oftast vegetarisk mat, jag gillar inte det så mycket. Efter lunchen har vi rast och då spelar vi oftast basket eller fotboll. Efter lunchrasten har vi NO och då jobbar vi till exempel med vatten och moln. Därefter har vi matte och då arbetar vi i vår övningsbok och gör startuppgifter. Mattelektionen är den sista lektionen för onsdagen.

När jag kommer hem på onsdagar tittar jag kanske lite TV eller gör någon läxa. Efter det äter jag något, till exempel en makrillmacka sen är det dags att åka till min tennisträning inne i Vaxholm. Mamma eller pappa skjutsar mig till Vaxholms tennishall., det tar ca 10 minuter att köra dit. Direkt efter tennisen har jag innebandyträning. Tennishallen ligger precis bredvid innebandyhallen så jag kan själv gå till innebandyhallen. Min pappa är tränare för vårt innebandylag, vilket jag tycker är väldigt roligt.

När jag kommer hem från träningen duschar jag, äter middag, gör läxor och om jag hinner spelar jag lite på min dator. Sen efter denna ganska långa men roliga dag är det dags att borsta mina tänder, ta på pyjamas och gå och lägga mig.

Roligt att få berätta för er om en vanlig dag ur mitt/ Philip Heslings liv 2023.

Philip

27 februari 2023