Berättat av Moa

Född 2011. Björklinge skola. 5c.

17.11.2022

Min dag

Moa 5C Björklinge skola

På morgonen så vaknar jag av mitt larm runt 06:30 tiden. När jag går upp brukar jag sätta mig och sminka mig, sen fixa håret. Jag äter frukost runt 06:55 oftast och brukar äta mackor. Då brukar jag borsta tänderna efter det. Innan jag går klär på mig kläderna jag ska ha på mig till skolan och sen ta på mig jacka. Sen går jag och möter Valentina och vi går till skolan tillsammans. Vi brukar komma till skolan runt 07:55 ungefär när vi ska in då. Skolan börjar 08:00 och vi har först musik till 08:50 typ och sen svenska till 09:40. Vi har rast i 20 minuter efter det. Vi har engelska 10:00 till ungefär 11:00 då vi har kemi efter. Efter kemin så har vi rast 11:30 och lunch 12:00. Vi har kemi igen klockan 12:30 i en timme och sen rast igen till 13:50. 13:50 så har vi geografi i en timme. När klockan är 14:50 så slutar vi skolan. Jag brukar oftast gå hem direkt efter skolan och typ vara hemma ett tag, ibland så kan jag också följa med nån hem direkt efter men vill helst lämna mina grejer hemma först också. När jag varit hemma ett tag så brukar jag vara med vänner oftast så är vi bara två som är men man vet ju aldrig. Om jag är hemma själv och inte är med nån kompis så kan jag kolla på tv eller lyssna på musik. Jag äter typ alltid olika tider, ibland själv och ibland med familjen. Jag brukar nästan varje dag prata med nån vän ganska länge. Sen så brukar jag lyssna på musik ett tag. Jag brukar duscha runt 21 tiden nånstans där, och sen så använda mina krämer i ansiktet och låta mitt hår lufttorka innan jag sover. Sen kollar jag bara på mobilen och går och lägger mig runt 23:30 och somnar typ 00 nånting.

28 februari 2023

Moa