Berättat av Flora

Östratornskolan. 12C.

Måndag

Jag heter Flora och är 10 år gammal det här året kommer jag att fylla 11 fast det är fortfarande flera månader innan jag fyller år. Jag gillar att läsa rita/teckna jag gillar anime sushi och potatis. Jag har en storasyster och en lillebror och en mamma och en pappa. Jag har haft hamstrar men de dog för länge sen. Och jag går på simning varje onsdag och söndag och scouter på måndagar och så står jag i kö till teater och en någon bild grej där man ritar målar och pysslar och lite sånt. Jag gillar att lyssna på musik men inte att spela musik. Jag har gått på karate och piano men jag har slutat på båda.

Jag vaknar ungefär 07:00 eller min väckarklocka ringer då men jag brukar vakna några minuter efter. Sen går jag upp jätte trött på mitt trägolv. Sen så går jag ut ur mitt rum sätter mig i soffan och tittar om någon har skrivit något till mig och så svarar jag på de. När jag har svarat på allt sitter jag och tittar på tiktok till 07:30 . När klockan är halv åtta då så går jag och äter nåt jätte snabbt och sen går jag in i mitt badrum borstar håret och borstar tänderna sen så efter det så byter jag om snabbt sen så tvättar jag mina glasögon och sätter på de efter det så kollar jag om jag har allt i väskan det brukar jag ha. Sen går jag ungefär 07:56. Sen så går Jag till skolan. Sen när jag kommer till skolan så brukar klockan vara 08:03 sen så sitter jag med min BÄSTA kompis Maria. Sen så öppnar klassrummet klockan 08:15 och då går jag in sen så slutar vi skolan 14:00. Sen så äter jag mellanmål jag går inte på fritids på måndagar eller onsdagar men på tisdag fredag och torsdag så går jag på fritids. Sen så går jag hem låser upp dörren med min nyckel Sedan så åt jag en Karins lasagne det är världens godaste lasagne man kan köpa den på Ica och Willys den är sååååå god ni måste smaka den. Sen efter min Karins lasagne så spelade jag lite och sen blev det dags för mig att gå till scouterna klockan 17:00 sen var jag där på scouterna sen så gick jag hem och var inte så hungrig men jag tog en banan efter det så ritade jag lite och tittade på mitt favorit program som heter loud house efter det så var klockan ungefär 10 så att jag började borsta tänderna kamma håret och slänga mina kläder i tvätten sen så sa jag godnatt till mina föräldrar och gick och la mig.

28 februari 2023

Flora