• Theodor

Berättat av Theodor

Född 2009. Maria Parkskolan. 4d.

21.05.2020

En dag i mitt liv (2020)

Hej. Jag heter Theodor westerlund och är 10 år gammal, och nu ska jag berätta för er hur det är att leva år 2020. Men först vill jag presentera mig. Som ni redan vet heter jag Theodor och är 10 år gammal. Jag går på maria parkskolan som långt tidigare hade varit ett mentalsjukhus. Det är en jättestor tegelbyggnad som sträcker sig över ett stort område.

Jag bor på busksångaregatan 26 med min familj. Min familj består av min mamma, pappa och min lillasyster.

Vi har två bilar. En volvo v90 och en volkswagen passat. Också har vi fyra cyklar. Alla i familjen har varsin.

Men nu ska jag berätta för er om torsdagen den 21 maj. Det började med att jag vaknade upp i min våningssäng. Våningssängen har bara en övre våning. På undervåningen har jag mitt lego samt några andra prylar. Sedan gick jag ner för trappan till nedervåningen. Där åt jag frukost med min lillasyster och pappa. Efter det borstade jag tänderna och bytte om.

Här är ett exempel på en huvtröja jag kan ha på mig. Sedan cyklade jag till skolan.

När jag var framme parkerade jag cykeln vid idrottshallen. Där låste jag cykeln och gick in i byggnaden. Idrotten börjar kl 8.00. Den dagen hade vi löpning. Efter idrotten cyklade jag till skolhuset och parkera cykeln på framsidan. Sedan hade vi SO. Efter SOn hade vi rast. Sedan hade vi engelska. Till sist gick vi på lunch. Efter lunchen hade vi matte. Efter matten så slutade vi skolan.

Sedan ringde jag pappa och sa att jag skulle stanna på fritids ett tag. Efter ett tag på fritids cyklade jag hem. När jag var hemma började jag med att tvätta händerna och byta om till andra kläder. Det är för att inte smitta ner min familj. Detta beror på den stora corona epidemin. Sedan tog jag det bara lugnt.

Efter en stund var det dags för min taekwondo träning. Jag bytte om till min taekwondo dräkt och tog på mig mitt camouflage blåa bälte. Men snart kommer jag att få ett nytt och ännu bättre bälte. Sedan cyklar jag, min lillasyster och min pappa till taekwondon. Men pappa cyklade inte. Han gick. Efter taekwondon cyklade vi hem. Resten av dagen chillade jag mest. Sedan var det dags att sova. Jag gjorde mina kvällsrutiner och gick och la mig. Och det var hela min dag. Hejdå!

5 juni 2020

Theodor