Berättat av Dante ( Alex)

Född 2010. Parkskolan. 6 Grön.

19.04.2023

Jag är inte den personen som är ute och rör mig så mycket.

Jag gillar att spela olika spel t.ex Fortnite ett battel royal spel mot 99 andra spelare.

Pokemon är nåt av dom sakderna jag gillar mest jag spelar många spel jag köper samlarkort och plushis men just nu sparar jag till en spel dator så jag köper inte så många saker just nu.

Ja men lycka till med detta!

Min dag

19/4 2023

Onsdag datum 19/4 2023 hos en av mina mammor som heter Yvette.

Jag blir väckt av min mamma Yvette runt klockan 6.40.

Men jag börjar klockan 10.15 idag för andra delen av min klass har hemkunskap.

Så jag är kvar en bit i min säng och sen klär jag på mig och kollar på Youtube på min Apple iPad och spelar Pokemon Scarlet på mitt Nintendo Switch.

Och sen 9.00 äter jag frukost, jag gör starka snabbnudlar med lite plommon tomater.

Sen borstar jag tänderna.

Sen går jag till skolan klockan 9.45.

Skolan är ganska nära mig bara över vägen så det tar typ 2 minuter att komma in till skolan.

Sen så väntade jag på att vår lärare Åsa ska öppna dörren till klassrummet.

Sen hade vi svenska (Jag började skriva den hära då det är nästa dag nu) i 55 minuter.

Sedan åt vi lunch vilket var torsk och potatis.(Lunch är också en rast så vi hade 40 min innan nästa lektion)

På lunchrasten var jag ute i parken runt vår skola.

Sen hade vi engelska i 35 minuter.

Vi pratade om Elvis Presley.

Sen hade vi en liten rast så jag var ut i parken igen.

Efter det hade vi idrott.

Vi skulle kolla på film som heter Din hjärna men vi var ute istället och jag var ute i parken igen (helt ärligt vet inte ifall vi får vara där på skoltid) Idrotten är 1 timme och 30 minuter.

Efter det har vi matte så vi tränade till nationella proven i matte.

Efter skolan gick jag och en vän som vi kommer kalla Olof till mig och spelade lite pokemon scarlet fast i en Nuzlocke (En nuzlocke är att du fångar en pokemon i ett nämt ställe och den du springer in i måste du fånga och ifall en pokemon svimmar är den DÖD) så vi spelade det i typ 1 timme sen spelade vi på mitt Xbox ett spel som heter gang beast vilket är ett fightingspel mot varandra men vi körde med varandra mot botar.

Sen åt vi köttfärssås och spagetti, sen var vi in i mitt rum och spela Roblox med min lillasyster Lo, då körde vi ett tycoon spel där man kunde ha olika krafter vi spela det i nån timme sen gick Olof hem.

Sen spela jag andra spel och kolla på Naruto Shippuden.

Sen åt jag starka Snabbnudlar till kvällsfika och sen gick jag och la mig.

Jag hoppas det kommer hjälpa nåt ifall ni forskar i detta men det var Alex och hej då.

2 maj 2023

Dante ( Alex)