Berättat av Tejla

Född 2011. Byleskolan. 6C.

16.10.2023

Jag gillar djur och sägs enligt annan ha någon speciel relaktion med djur..Jag älskar djur jag har 2 katter Mussen som är vårans enas katt katt ungen som är Mysan hon har fått två kular och Musse är en av dom kattungarna.Sen har jag en Schäfer som är en försvarsmaktens hund avelstik som pappa tog från jobbet.Sen har jag en egen ponny.Jag gillar ridning.

Jag vaknar av min pappa sen frågar han mig vad jag vill ha till frukost.Jag väljer som vanligt vanilj glass med chocklad och kola sås.Sen kommer pappa upp med glass till min säng efter 10 minuter väntan.sen ger han mig den och min Ipad . Sen så äter jag glassen och tittar på min padda. Efter det hämtar pappa paddan.Då efter det så fixar jag mig sminkar mig och byter kläder samtidig som det pratar jag med Emma och Alva.Sen går jag ner och borstar tänderna och tar på mig smycken.Sen går jag ut tar min elspark och åker hämtar upp Alva och Emma sen åker vi mot skolan.När vi kommer fram så låser Emma och Alva cycklarna och sen går vi mot klassrummet.När vi kommer fram tar vi av oss ytterkläderna i kaprummet .Därefter går vi in i klassrummet och har NO efter det har vi bild, i bilden gjorde jag och Alva perspektiv.Sen har vi rast ,å då kör jag,Emma och Alva smash.Efter Rasten har vi Musik då kör vi kahoot och går igenom inför provet.Efter musiken är det matte efter matten har vi Engelska och då presenterar jag för halv klass om USA staten California och jag var piss närvös.Efter det går vi med engelska läraren mot lunchen.Lunchen var fish and chips det tog jag och det var helt okej.Sen går jag på lunch rast kl 12.25 då kör jag igen smash med Emma,Alva och Adam.Efter det har vi So med Theres Hedling då fick vi en till sägelse för vi har varit lite stisiga. Efter det så läser vi ett nytt kapitel och svara på frågorna och pluggar inför provet.Sen så slutar vi kl 14.15 efter det så går jag hem med Emma och Alva.Sen när jag kommer hem så tittar jag på telefonen och gör meliss och dricker jag melissen som var iskaffe.Efter det tittar jag på Mobilden sen när mamma och pappa så pluggar jag med pappa kl 17.00 tror jag.Efter det var det middag.Efter det så åkte jag och handlade och efter det så tittade jag på mobilen och sen så bytte jag om till sov kläder.Och la mig i sängen och tittade på telefonen och satt på ljud bok och somnar.

23 oktober 2023

Tejla