Berättat av Elis

Född 2009. Södertörns friskola. 7MD.

✏️ Beskriv hur livet är i ditt hem

Min familj består mig själv, min pappa Stefan som är 42 år, min mamma Frida som är 41 och min lillasyster Lia som är 10 år gammal. Vi bor i två lägenheter som är på samma våningsplan i samma lägenhetshus. Vi köpte vår stora trea för tio år sedan men för två år sedan fick vi en vild ide att vi kunde köpa lägenheten mittemot. Det är en etta. Vi sover och äter fortfarande i trean men vi har gjort om ettan till en hobbylägenhet. Vardagsrummet är ett träningsrum som jag tränar min innebandy i och köket förvarar vi i massa pyssel och lego. Sammanlagt med ettan blir det 9 rum.

Mitt rum är i trean mittemot köket. Där står det en säng, en bokhylla, ett skrivbord och ett piano. Utanför fönstret i mitt rum, i vardagsrummet i trean och i vardagsrummet i ettan är det en lekpark som jag och lia lekt på mycket! Fönstret i Lias rum och de båda köken leder ut till en parkering som våran bil står på.

Jag hjälper inte till så mycket hemma utan nästan det enda jag gör är att städa mitt rum men då är det på mina föräldrars order.

19 december 2022

Elis