Berättat av Rasmus

Född 2009. Rörsjöskolan. 5a.

👩‍💻 Berätta om tre personer som är viktiga i ditt liv

Intervju Mamma.

Jag: När födes du? Mamma: 1980. Jag: Var växte du upp? Mamma: I Staffanstorp. Jag: Vilken skola gick du på? Mamma: Central skolan i Staffanstorp. Jag: Vad gjorde du på fritiden? Mamma: Jag gick på Malmö flickorna som var träning med bollar. Jag: Hade du nån syskon? Mamma: Jag hade en syskon. Jag: Vad gjorde du med dina kompisar? Mamma: Jag och mina kompisar var mycket ute och cykla. Jag: Vad åt ni oftast? Mamma: Jag åt husmanskost. Jag: Hur var sängarna? Mamma: Långt ifrån var dom är idag. Jag: Vad för musik tyckte du om? Mamma: Jag lyssnade mycket på radion. Jag: Vad gjorde ni på söndagar? Mamma: Sov. Jag: Vad hjälpte du till med hemma hos dig? Mamma: Jag städade mitt rum.

Intervju Pappa.

Jag: När födes du? Pappa: 1978. Jag: Var växte du upp? Pappa: I Smålandsstenar Jag: Vilken skola gick du på? Pappa: Åtteråsskolan i Smålandsstenar Jag: Vad gjorde du på fritiden? Pappa: Jag spelade fotboll och land hockey. Jag: Hade du nån syskon? Pappa: Jag hade 7 syskon. Jag: Vad gjorde du med dina kompisar? Pappa: Jag spelade fotboll, land hockey och tv-spel med mina kompisar. Jag: Vad åt ni oftast? Pappa: Husmanskost. Jag: Hur var sängarna? Pappa: Dom var äldre och hårdare. Jag: Vad för musik tyckte du om? Pappa: Hårdrock. Jag: Vad gjorde ni på söndagar? Pappa: Tog det lugnt och lekte med kompisar. Jag: Vad hjälpte du till med hemma hos dig? Pappa: Jag städade mitt rum och hjälpte till i trädgården. Jag: Vad var din favorit rätt? Pappa: Kroppkakor.

18 februari 2021

Rasmus

Mitt liv – människorna i mitt liv

Rörsjöskolan