Berättat av Noah

Myrsjöskolan. 7B2.

👩‍💻 Berätta om tre personer som är viktiga i ditt liv

Den första personen som jag kommer berätta om är Tim Hagström. Det är svårt att bara kunna välja en av alla mina vänner men jag tror att Tim nog är min bästa kompis just nu. Tim är 1 år yngre än mig och jag har känt Tim i snart 1 år. Fast jag har bara känt han riktigt bra i kanske 4-6 månader. Vi lärde känna varann genom skateboarding som det är med mina flesta polare. Tim bor i gustavsberg så det är ganska nära mig ändå som bor i saltsjö boo. Vi träffades första gången i vintras förra året men jag visste inte ens vad han hette och snacka knappt med snubben. Jag trodde han hette shmuel för en polare sa det och att det var därför han kallades smulan. Smulan var på grund av att Tim var ganska kort.

Det är tidig vår 2021, skate säsongen är igång och gänget börjar samlas igen efter 3 månaders kall, snöig vinter.

Jag och massa andra kompisar i blandade åldrar från 09 till 05 som alla skate:ar. Vi brukar vara i Gustavsberg skatepark under de 9 månaderna som inte är vinter.

Under våren lärde jag känna Tim lite bättre. Jag fick veta hans riktiga namn, vi körde skateboarding tillsammans och körde game of skate, vilken är en lek inom skateboarding där man ska ta ut den andra personen genom att göra trick som den inte kan. Om en sätter ett trick måste den andra härma tricket, men om den failar så får hen en bokstav, första är S.

Första person som får S.K.A.T.E förlorar.

Under sommaren kom jag och Tim mycket närmare varann. Vi började inte bara köra skateboarding tillsammans men också hänga med varann utanför skateboarding. Hänga i nacka forum, sova över och bara lalla runt. Nästan alltid var det andra folk med också då typ Norre, Jakob och Frallan till exempel.

I höst hade jag nog den roligaste tiden i hela mitt liv. Det var kompisar, sleep overs, lite läxor , få prov och bara häng med grabbarna hela tiden. Jag märkte dock nu i efterhand att jag inte tog skolan på så mycket allvar denna tid. Jag pluggade mindre till prov och slarvade. Mina betyg hade sänkts ganska mycket och jag har lovat att jag ska förbättra mig.

Nuförtiden gör jag lite samma grejer med Tim, hänger och skate:ar. Men det som gör allt roligast är egentligen att man är en så stor grupp. Ibland känns det som att alla som skate:ar känner varann. Vi är som en stor familj.

Mamma/Vanessa Lemner

Mamma måste såklart vara med på denna lista eller vad man ska kalla det. Mamma har ju funnits här för mig hela livet sen jag föddes. Hon är snäll, bryr sig mycket, smart och kan vara rolig. Mamma var ju ganska ung samt min pappa när jag föddes. Mamma 21 och pappa 23. Men ofta är jag glad för det. Detta har gjort att de inte är de här klassiska tråkiga föräldrarna.

Alla älskar väl sina mammor. De vet alltid vad som är rätt, okej kanske inte ”alltid” men ofta. De är snälla, bryr sig. Ibland kan de dock bry sig lite för mycket men det är okej.

Jag vet inte vad jag hade gjort utan min mamma. Tänk om hon hade dött liksom. Jag kan redan se så många problem som skulle ske i hela tjocka släkten. Mamma hjälper till så mycket inom skolan också och stöttar mig verkligen så mycket inom allt. Hon är en person jag verkligen kan prata allt med. Okej inte allt. Jag minns när jag hade det väldigt jobbigt under fyran, tvåan elle trean. Jag minns att jag hade ångest på nätterna i flera månader. Jag grät jättemycket under denna perioden. Jag minns inte varför men det var väldigt jobbigt. Det påverkade mitt humör men också min sömn. Jag visste inte när det skulle sluta. Men det enda som hjälpte var mamma. Jag minns hur jag ville prata med henne en hel halv timme, utan mobil eller skärm. Jag minns inte vad vi pratade om men det var skit samma. Och när jag grät på natten så kunde mamma komma upp och prata lite så hjälpte det. Så därför är mamma är med på listan.

Pappa/Jimmy christensen

Pappa är minst lika viktig som mamma för mig. Det går inte att välja en favorit. Även om de är helt olika så är de så perfekta tillsammans. Pappa kanske inte har varit den som jag har kunnat prata med som mamma eller varit lika klok. Men han har så många andra egenskaper som gör han så amazing. Han må vara fånig och rolig men det är det som är så bra med han. Jag vet ingen annan farsa som är så oseriös som min förutom typ sunes farsa fast han finns ju inte på riktigt. Och detta menar jag på ett bra sätt, såklart kan pappa vara sträng, tråkig och smart också.

Pappa lekte så mycket med mig och min lillebror när vi var mindre. Jag minns hur ofta vi gick till badhus och pappa kunde leka med oss i timmar. Och när vi var på lekland och pappa kunde jaga oss och hålla på med oss. Pappa var våran bästa vän under de tiderna.

Sist men inte minst så märker man hur tydligt hur pappa brinner för att göra vår familj lyckligare. Det är så ofta som pappa ställer upp och gör saker som ingen annan i familjen skulle tänka sig. Både stora saker men även små saker. Pappa har alltid ställt upp för familjen före sig själv. Han är alltid den som leta efter parkering medans resten är på väg till stranden

eller hjälper en men krångel på tv:en eller spenderar 1 och en halv timme på att köra en till skateparken fram och tillbaka.

2 februari 2022

Noah

Mitt liv – människorna i mitt liv

Myrsjöskolan