Berättat av Otto

Född 2007. Köpingebro skola. 5A.

✏️ Berätta hur du föreställer dig ditt liv 2050

Jag tror att världen kommer att se likadan ut som i dag. Tror till och med att den kommer att se lite bättre ut, eftersom vi kommer att använda mer elbilar och flygplanen kommer att flyga jättefort och använda annat bränsle.

Maten kommer att vara ungefär densamma men jag tror att man kommer äta mer insekter.

Jag bor med en fru och två barn. Jag lever i ett stort hus i en by. Ett stort vardagsrum, toalett, tre sovrum och ett kök. Jag arbetar med att vara en djurskötare, på Ystads djurpark.

Vaknade som vanligt av att min automatiska väckarklocka väckte mig. Frukosten, som bestod av en macka och en kopp kaffe, hade då min robot redan gjort och stod framme på bordet. Jag väckte sedan barnen, som tog bussen till skolan. Själv satte jag mig i elbilen och sade till den att “Kör till Ystad Djurpark”. Bilen körde då mig dit. Eftersom jag inte aldrig hinner äta mellanmål på jobbet, tog jag mig en pilla, som smakar kanelbulle. Sen när jag är klar med att jobba tar jag upp min mobil och säger till den att starta motorn då säger jag till bilen att göra till skolan och hämta barnen. Sen när vi kommer hem så har roboten redan gjort mellanmål till oss och det brukar vara mackor med pålägg. Och då hjälper roboten barnen med läxorna och när dem är klara kör bilen dem till deras träning. Sen kommer min fru hem och då gör jag och min robot maten till alla oss. När barnen kommer hem så spelar dem till klockan 21.00 sen ska dem stänga av spelet. Men min fru läser för dem varje kväll men när hon är klar så sätter vi oss i soffan och ser på våra mobiler. Och min mobil är en Samsung galaxy s 30 och den är skit stor. När klockan är mycket så går jag och min fru och lägger oss i vår automatiska säng som har ljud sensorer så man kan säga hur man vill ha sin säng i vilket läge.

16 juni 2020

Otto