Berättat av Moltas

Född 2009. HagaLyckebyskolan. 4B.

28.05.2020

Jag vaknade 3 på natten och ville sova så jag somnade om. När jag hade sovit 4 timmar till så vaknade jag klockan 6 på morgonen. Då gick jag upp och startade min dator och började spela Overwatch. Sen klockan 10 i 7 gick jag och åt frukost. När jag hade ätit en stor skål med Oreo-flingor så klädde jag på mig. jag tog en svart och vit hoodie, ett par svarta och vita byxor, ett par svarta strumpor och en t-shirt som är aprikos. Därefter borstade jag mina tänder. Jag spelade lite mer Overwatch tills det var dags att gå till skolan. Jag lyssnade ljudbok till skolan . När jag var framme vid skolan spelade jag och Lukas fotboll med min boll och mina fotbollshandskar. Det ringde in och vi gick in och då var klockan 10:10. Vi hade tyst läsning tills vi hade musik. Efter musiken var det rast. På rasten spelade jag fotboll det blev match. Det blev slöjd. jag gick till slöjden. På slöjden så gjorde jag en hylla. Den hade jag hållit på med ett tag, så jag behövde bara olja den. Så länge den torkade så gjorde jag ett vapen ur skräplådan. När lektionen var klar torkade jag min hylla och gick. Det var rast till lunchen. Jag gick in och blev tillsagd att gå ut. Då kom jag på att jag hade glömt hyllan på slöjden och sprang dit. jag lämnade den på min plats och gick ut jag lekte lite med Viking och sen spelade jag king med Haron, Alexander, Mathias, Filip och Viking. Det blev lunch och det blev currydoftande vitkålpaj som jag inte gillar, så jag tog två mackor och en tallrik rivna morötter. Det blev rast och jag spelade fotboll med Lukas och Zack. Efter rasten hade vi elevensval och jag ritade serietidningar med Viking och Melvin. Vi slutade och jag hämtade min mobil och gick hem och jag lyssnade på ljudbok. jag kom hem och tog en muffins. När jag hade ätit klart åt jag mellis. Jag åt nudlar. Efter det plockade jag ur diskmaskinen. Sen spelade jag och tittade på Youtube. När klockan var 16:30 åkte jag och mamma till min gymnastik. Det var uteträning p.g.a. coronaviruset. Det blev brännboll men det var synd att det inte blev några volter, men vi vann och det var kul. Sen skulle vi springa 1 km. Men för att jag har astma så fick jag gå. Jag åkte hem med min pappa och duschade sen åt jag mat. Det blev älgkorv, pasta, morötter och ett glas cider. Sen skulle jag skriva det här och kanske titta på lite TV och sen lägga mig. Det har varit en bra dag.

29 maj 2020

Moltas